To the page content

Karl Höfner H11E-V Violin 4/4

2

Violin

  • Size: 4/4
  • Made completely of solid wood
  • Top: solid spruce
  • Back and sides made from flamed maple
  • Antique finish with golden-brown spirit varnish
  • Wittner fine tuning tailpiece
  • Thomastik strings
Available since February 2015
Item number 356139
Sales Unit 1 piece(s)
Incl. Bow No
case included No
Fretbboard Ebony
no tropical wood used No
Flamed Back Yes
Strings Thomastik
Fine tuners Yes
Fine Tuning Screw for E string No
B-Stock from $638 available
$769
The shipping costs are calculated on the checkout page.
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

2 Customer ratings

3 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

2 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
w
Kraftvoller Klang
woodwork 16.12.2018
Die Geige haben wir zusammen mit der Yamaha V7 bestellt und verglichen. Der Klang der Höfner hat uns dabei sehr überzeugt. Der Hall und der Nachklang ist zwar nicht so gut wie bei der Yamaha, jedoch hat die Höfner einen volleren und charakterstärkeren Klang, der vor Allem in den tiefen Tönen richtig zur Geltung kommt. Wir haben uns letzten Endes für die Höfner entschieden und sind rundum zufrieden.
sound
quality
4
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
G
Absolut unbefriedigend
GeorgiaG 13.12.2024
Vielleicht war es ein Montagsteil, vielleicht, was auch immer... Beim Auspacken fiel sofort eine sehr schlechte Lackierung auf, die entweder werksmäßig so schlecht war oder durch Gebrauch verursacht war. Oben links neben dem Griffbrett und unten rechts neben dem Saitenhalter war der Lack so abgegriffen, als hätte jemand die Violine monatelang mit schweren Schweißfingern befingert. Die Stimmung der Saiten war absolut schwergängig und sie hielt auch nicht lange, was ein Indiz für nicht richtig angepasste Stimmwirbel ist. Auf der Rückseite des Instruments befanden sich unzählige kleine Kratzer, als wenn das Instrument immer wieder über eine raue Unterlage bewegt worden ist. Auch sonst war die Verarbeitung nicht hochwertig und teilweise sehr unschön. Zuletzt fiel dieses Instrument auch klanglich durch.
sound
quality
1
0
Report

Report